Finder du ikke svar på dine spørgsmål på denne side, er vi er altid klar til at hjælpe på telefon eller på mail:

Cooloutdoor.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

Kundeservice:

Telefonerne er åbne
Mandag - fredag
10:00 - 12:00

Sådan handler du

SÅDAN HANDLER DU HOS OS:

Find de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven - gå herefter til kassen.

For at foretage et køb på CoolOutdoor.dk skal du igennem 4 trin.
1. Indtast dine personlige oplysninger og vælg forsendelsesmåde i samme trin.
2. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
3. Gennemfør betalingen med betalingskort, EAN nummer eller gavekort.
4. Du modtager herefter en kvittering på ordren.

Efter endt bestilling modtager du en elektronisk kopi af ordrebekræftelsen på din e-mail. Hvis du har kundeprofil hos Cooloutdoor kan du ligeledes tilgå ordrebekræftelsen på din profil. Hvis du ikke har en kundeprofil, og du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af ordrebekræftelsen pr. e-mail, bedes du venligst sende en e-mail til [email protected] .

BETALING MED GAVEKORT ELLER RABATKODE

Et gavekort indeholder en kode, som du skal indtaste i "Indkøbskurven".
Ligeledes skal rabatkoder indtastes i "Indkøbskurven".

OBS: Bemærk, at rabatkoder ikke kan kombineres. Der kan altså kun bruges én rabatkode ved hvert køb.

Betaling

CoolOutdoor og betaling herigennem er godkendt af danske PBS/Nets.
Derudover benyttes ePay som betalingssystem.

Når du betaler for dine varer, bliver du ført til en sikker server hos ePay, hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer (findes forrest på kortet)
  • Udløbsdato (findes forrest på kortet)
  • Kontrolcifre (består af 3 cifre, placeret bagpå kortet)

Når betalingen er gennemført, vil du automatisk blive sendt tilbage til webshoppen.

Al kommunikation og alle informationer du indtaster i forbindelse med et køb er krypteret (SSL), hvilket garanterer en sikker handel. Krypteret kommunikation betyder at hverken CoolOutdoor eller andre kan få adgang til de oplysninger, du indtaster.

FORSINKELSE PÅ TILBAGEBETALINGER

Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage .

PRIVATE OG VIRKSOMHEDER

CoolOutdoor.dk modtager betaling med følgende korttyper:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Visa-Dankort
  • MasterCard
  • Maestro

Kortbetaling er gebyrfrit.
Beløbet trækkes først på din konto, når varen afsendes fra CoolOutdoor.dk.

OFFENTLIGE INSTITUTIONER

Det er muligt at betale med EAN nummer.

BETALING MED GAVEKORT ELLER RABATKODE

Et gavekort indeholder en kode som du skal indtaste i "Indkøbskurven".
Ligeledes skal rabatkoder indtastes i "Indkøbskurven".

Fragt og levering

Som kunde har du forskellige valgmuligheder for forsendelse så det passer præcis til dine behov. Hermed har du også indflydelse på fragtprisen. Se leveringsformer og priser herunder:

Varer som bestilles via CoolOutdoor.dk sendes med Post Danmark.
Fri fragt i Danmark ved køb over 800 kr.

Forsendelse til Post Danmark Pakkeshop i Danmark (29 kr. Gratis ved køb over 800kr.)

Når du vælger levering til en Pakkeshop eller Pakkeboks, kan du helt selv vælge hvor og hvornår du vil afhente din pakke. Du er altså fri for at vente på, at posten kommer forbi dit hjem. Du får en SMS og en mail så snart pakken er klar til afhentning. Heri står det Pakkeboks ID-nr. du skal bruge hvis du henter pakken i en Pakkeboks (du kender den måske også under navnet Døgnposten). Automaten er åben døgnet rundt. En Pakkeshop er et Post Danmark udleveringssted, typisk med udvidede åbningstider, da de ligger i supermarkeder og lignende.

Forsendelse til privatadresser i Danmark (49 kr.)

Pakken leveres med Post Danmark på din privatadresse. Hvis du ikke er hjemme kan du afhente pakken på posthuset næste dag. Under denne forsendelsesmåde kan du også vælge Flexlevering - Skriv en kommentar til Fragtfirmaet, hvis pakken fx må stilles i carporten. Denne service er dog på eget ansvar.

Afhentning

Du kan spare fragten helt ved at afhente dine bestilte varer i vores fysiske butik. Dette vælger du under Leveringsform.
Adressen er:
CoolOutdoor.dk v/Seuf Outdoor
Falkoner allé 73 B
2000 Frederiksberg

Udenlandske fragtpriser

Forsendeler til Grønland og Færøerne 400 kr.
Forsendelser til Norge 100 kr.
Forsendelser til Sverige 50 kr.
Forsendelser til Island 200 kr.
Forsendelser til Øvrige EU-lande 200 kr.

Leveringstid

Ved ordrer til levering i Danmark er leveringstiden 1-5 arbejdsdage. Ved ordrer til levering til udlandet er leveringstiden 3-10 dage, forudsat den eller de ønskede varer eller antal er på lager.

Track & Trace

Hvor er min ordre?

Alle ordrer, der sendes som pakker med Post Danmark, vil blive tildelt et Track-and-trace nummer. Nummeret modtager du på e-mail og herefter har du adgang til oplysninger om, hvor din pakke befinder sig. Der kan gå op til 48 timer fra du modtager mailen, til du kan benytte dit Track-and-trace nummer til at følge din pakkes status. Pakken registreres hos Post Danmark den efterfølgende hverdag, og du kan herefter følge pakken ved at indtaste nummeret i formularen nedenfor eller på Post Danmarks hjemmeside .

Returnering af varer

Fortrydelsesret
Fortryder du købet hos CoolOutdoor, har du altid 14 dages fuld returret fra den dag du modtager varen. Returretten gælder også udsalgs- og tilbudsvarer. Du kan få pengene retur ved at komme ind i vores fysiske butik, eller ved at sende varen retur med posten. Bemærk at hvis varen ønskes i en anden farve eller størrelse, gives pengene altid retur først, hvorefter kunden bedes lægge en ny ordre på det ønskede produkt.
Den vare du ønsker at sende retur, skal sendes forsvarligt og i original emballage. Varen skal altid returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, refunderer vi købesummen til din konto med det samme.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Send returforsendelser til adressen:
CoolOutdoor
Vesterlundvej 4
2730 Herlev
Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.
Sådan gør du
For returnering af en vare bedes denne sendes til CoolOutdoor. Du kan også udnytte fortrydelsesretten ved at nægte modtagelse af varen, eller aflevere den personligt i vores fysiske butik på Frederiksberg.

Når du returnerer varen med posten, bedes du udfylde og vedlægge nedenstående returseddel. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes, refunderer vi købesummen til din konto.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen og pengene tilbagebetales.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hent returseddel her (PDF)

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer.
Læs mere under ”Reklamationer”.

Hent Returseddel

For returnering af en vare bedes denne sendes til CoolOutdoor. Du kan også udnytte fortrydelsesretten ved at nægte modtagelse af varen, eller aflevere den personligt i vores fysiske butik på Frederiksberg.

Når du returnerer varen med posten, bedes du udfylde og vedlægge nedenstående returseddel. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes, refunderer vi købesummen til din konto.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen og pengene tilbagebetales.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hent returseddel her (PDF)

Reklamationer

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 2 år. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået som følge af egen skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere når du har konstateret fejlen eller manglen. I henhold til reklamationsretten kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene refunderet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Inden du sender varen retur er det vigtigt at du kontakter vores kundeservice der vil tage stilling til om varen skal sendes retur. Kundeservice kontaktes på mail eller telefon: +45 38321060, [email protected] Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

For reklamation af en vare bedes denne sendes til nedenstående adresse, og du bedes vedlægge følgende:

• Kvittering på varen.
• En seddel der forklarer manglen/fejlen på varen.
• Dit telefonnummer eller e-mail adresse, så vi har mulighed for at kontakte dig.
• Ønsket returadresse hvortil vi skal sende varen efter afsluttet reklamationsbehandling.

Adresse:
CoolOutdoor
Vesterlundvej 4
2730 Herlev

Hent reklamationsseddel her (PDF)

Du har mulighed for at oprette en kundeprofil hos CoolOutdoor, og dermed opnå de størst mulige fordele ved at handle hos CoolOutdoor. Du behøver ikke oprette en profil, for at kunne handle.

Når du opretter en profil skal du lave en adgangskode. Herefter har du direkte adgang til følgende fordele:

Hurtig købsproces

Ved dine køb slipper du for at indtaste dine personlige oplysninger som navn og adresse igen. Du logger blot ind med din e-mail adresse samt din adgangskode, og systemet vil genkende dig.

Eksklusive tilbud

Som kunde hos CoolOutdoor vi vil gerne give dig ekstra store fordele. Via din e-mail kan du derfor modtage specielle tilbud, der kun er gældende for kunder med en kundeprofil.

Adgang til ekstra features på CoolOutdoor

Vi arbejder hele tiden på at forbedre siden og tilføre nye features, der gør det nemmere og sjovere at handle på CoolOutdoor. Nogle af disse features fx ”Ønskelisten”, kræver at man logger ind.

Generelle Handelsbetingelser

Nedenstående generelle salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra CoolOutdoor.dk, Vesterlundvej 4, 2730 Herlev. Alle aftaler indgås på dansk.

Ved bestilling accepterer køberen at have læst følgende handelsbetingelser for CoolOutdoor.dk.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på cooloutdoor.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Persondatapolitik

Når du handler hos CoolOutdoor.dk skal du lade dig registrere med følgende oplysninger:
• navn
• adresse
• e-mail
• telefonnummer

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via CoolOutdoor, sker det i henhold til persondataloven. Oplysninger afgivet til CoolOutdoor.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Personoplysningerne registreres hos CoolOutdoor og opbevares i henhold til loven i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi sikrer, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Som registreret hos CoolOutdoor, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CoolOutdoor via e-mail: [email protected] . CoolOutdoor.dk er den dataansvarlige for registreringen af persondata.

Logstatistik bruges på CoolOutdoor.dk giver et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På CoolOutdoor.dk anvendes logstatistik udelukkende med det formål at optimere websitet og dets funktioner.

Cookies

Dette website anvender cookies. En cookie er et stykke information, der lagres i din egen browser når du anvender CoolOutdoor. CoolOutdoor bruger cookies til at opsamle information om brugernes færden på sitet. Der er altså ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus. Informationerne indsamles af CoolOutdoor og det er udelukkende CoolOutdoor der kan anvende disse informationer. De afgives aldrig til tredjepart.

Informationerne anvendes af CoolOutdoor for at forbedre brugeroplevelsen. Vores cookies har en teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer. De bruges for eksempel til at gennemføre et køb eller service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Det kan være at opbevare og genkalde dine varer i sitets indkøbskurv og ønskeliste. Vi anvender ligeledes cookies med et statistisk formål, der muliggør trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores site. Til dette formål anvender vi cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på websitet.

Fravalg af Cookies

Du kan altid fravælge brugen af cookies og slette eller blokere disse på din computer. Dette vil dog forringe brugeroplevelsen på CoolOutdoor. Læs om disse muligheder hos din egen browserleverandør eller se en vejledning her: minecookies.org/cookiehandtering

Læs mere om cookies her:
www.minecookies.org

Fortrydelsesret

Ved køb i CoolOutdoors netbutik ydes der 14 dages fuld returret fra den dag, du modtager dine varer. Returretten gælder også udsalgs- og tilbudsvarer. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand som da du modtog den. Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. For returnering af en vare bedes denne sendes til vores adresse. Du kan også udnytte fortrydelsesretten ved at nægte modtagelse varen når den leveres, eller aflevere den personligt i vores fysiske butik med kvitteringen.
Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes refunderer vi købesummen til din konto.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 2 år. Det er dog en forudsætning at disse mangler, ikke er opstået som følge af anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere når du har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer du indenfor 2 måneder efter at fejlen/manglen er opdaget anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Reklamationsretten betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene refunderet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Prispolitik og moms

Alle priser i CoolOutdoor nebutik er angivet i danske kroner og inklusiv moms. CoolOutdoor.dk trækker momsen fra ved forsendelser til følgende lande: Grønland, Færøerne, Island samt alle lande uden for EU. Til nogle lande skal der påregnes landets egen Told. Dette har ikke noget med CoolOutdoor.dk at gøre.

Efter endt bestilling modtager du en elektronisk kopi af ordrebekræftelsen på din e-mail. Herefter er det ikke muligt at tilgå ordrebekræftelsen via netbutikken. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af ordrebekræftelsen pr. e-mail bedes du venligst sende en e-mail til [email protected]

Forbehold

Da vi desværre kun er mennesker, og da der kan ske fejl, bliver vi nødt til at tage et par enkelte forbehold:
Forbehold for pris og fejl: Selvom vi arbejder hårdt for at sikre, at vore priser er korrekte (og konkurrencedygtige), vil der sandsynligvis med tiden kunne ske fejl. Skulle uheldet være ude, vil vi håndtere en forkert pris i forbindelse med en ordre, på følgende måde: Er varens rigtige pris lavere end den annoncerede, skal du selvfølgelig kun betale denne lavere pris. Er varens rigtige pris højere end den annoncerede, vil vi kontakte dig inden afsendelse af den bestilte vare.

Forbehold for produktbilleder - Vi gør altid vores bedste for at finde de skarpeste og bedste produktbilleder. Dog kan det ske, at farven varierer en smule fra billede til produkt, eller at der er eventuelt udstyr eller tilbehør på billedet, som ikke følger med det specifikke produkt. Er dette tilfældet, stræber vi efter udførligt at gøre kunden opmærksom på dette i produktbeskrivelsen.

Forbehold for leveringsevne: Vi er desværre nødt til at tage forbehold for, at en vare kan være mærket forkert, stjålet, varemodtaget forkert osv., hvilket betyder, at vi dermed ikke er i stand til at levere den bestilte vare alligevel. Dette gælder også, selvom du som kunde har fået en ordrebekræftelse. Vi bestræber os på at have så få fejl som muligt, men da der er mange varer og mange medarbejdere, så kan det ikke undgås at der en gang imellem sker en fejl. Vores erfaring viser, at man specielt ved udsalgsvarer skal være opmærksom på varer, der ikke kan leveres. Dette skyldes, at der nogle gange er meget efterspørgsel på varerne, og at det kan ske, at en ekspedient sælger varen til en kunde i vores fysiske butik umiddelbart samtidig med, at varen bestilles på nettet. Dette betyder, at systemet ikke kan nå at opdatere og dermed, at man på beklageligvis ikke kan levere (typisk kan vi ikke få flere af den pågældende vare, da det er en udsalgsvare). Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, at vi tager forbehold for levering efter ovenstående årsager. Er uheldet ude, beklager vi meget, men håber på forståelse.

Ønsker du at indberette en klage, kontakt venligst Forbrugerstyrelsen: http://www.kfst.dk/

NB: Der tages forbehold for tryk- og tastefejl, prisændringer, udsolgte og udgåede varer samt fejl i forbindelse med lagerstyring.

Kundeservice

Kontakt

Adresse
Vesterlundvej 4
2730 Herlev
Danmark
Cvr: 3470 0753

Tlf. +45 38 32 10 60
Mail: [email protected]